بازاريابي ويروسي يکي از بهترين روش هاي بازاريابي اينترنتي است که امروزه بسياري از کسب و کارهايي که معروف شده اند از اين روش بازريابي بهرمند شده اند. در واقع اين کسب و کارها خواسته يا نا خواسته توسط بازاريابي ويروسي به موفقيت و محبوبيت هاي زيادي رسيده اند.


در اين مقاله قصد دارم به بازاريابي ويروسي بپردازم و اينکه بازاريابي ويروسي چگونه مي تواند کسب و کارها را رونق دهد. پس اگر مي خواهيد بدانيد بازاريابي ويروسي (Viral Marketing) چيست؟ با هميار وب همراه باشيد.


 


هرکسب و کاري اعم از کسب و کار اينترنتي يا کسب و کار سنتي يا فيزيکي مي تواند از اين روش بازاريابي استفاده کند و بازاريابي ويروسي تنها به کسب و کار هاي اينترنتي اطلاق نمي شود. بازاريابي ويروسي همانطور که از اسمش پيداست به صورت ويروس گونه تکثير مي شود که به بازاريابي دهان به دهان هم معروف است.


براي استفاده از بازاريابي ويروسي بايد يک پيام جذاب و مناسب داشته باشيد. که به صورت ويروسي و زنجيره وار بتواند ميان افراد پخش و تکثير شود. بسياري از کسب و کارها مي توانند تا اين مرحله پيش بروند ولي متاسفانه براي ادامه کار هيچ راه حل و استراتژي ندارند و نمي توانند جايگاه خود را حفظ کنند.


بازاريابي ويروسي نوعي استراتژي بازاريابي است که از طريق شبکه هايي مثل شبکه هاي اينترنتي براي ترويج  محصول يا خدمات استفاده مي کند.


 


مثالي از بازاريابي ويروسي:


اگر به ياد داشته باشيد در گذشته زماني که با گوشي هاي آي فون مي خواستيد پيامکي ارسال کنيد انتهاي هر پيامک جمله Send From My Iphone را مشاهده مي کرديد که اين موضوع در گوشي هاي موبايل ديگر شرکت ها مثل HTC هم صدق مي کرد. اين جمله به صورت خودکار در انتهاي پيامک هاي ارسالي قرار مي گرفت و به شکلي آن برند تلفن همراه را تبليغ مي کرد و افرادي که پيامک را دريافت مي کردند با آن برند آشنا مي شدند.


بازاريابي ويروسي در ديگر رسانه ها هم انجام مي شود. به طور مثال يک ويديو ممکن است به قدري در اينترنت ديده شود که پيام فرد مورد نظر نيز به همراه آن منتقل خواهد شد. حتما ويديوهاي پر بازديد سايت يوتيوب را ديده ايد بعضي از اين ويديو ها ممکن است به همراه خود قصد ارسال پيامي را هم داشته باشند.


 


يک مثال ساده از بازاريابي ويروسي اين است : ممکن است شما مقاله اي بنويسيد که از لحاظ کيفيتي و موضوعي در سطح بالايي باشد. و سايت هاي ديگر مقاله شما را در سايت خود منتشر کنند و با ذکر منبع شما باعث افزايش ترافيک و محبوبيت سايت شما شود.


 


هدف اصلي در بازاريابي ويروسي پخش کردن اطلاعات توسط افراد به صورت انبوه است. که در اين روش مردم به صورت نا آگاهانه و بدون اينکه بدانند دارند بازاريابي ويروسي انجام مي دهند پيام فرد مورد نظر را به صورت دست به دست ميان افراد ديگر پخش مي کنند. شبکه هاي اجتماعي نظير اينستاگرام و فيسبوک براي اجراي اين روش بسيار مناسب است و همين باعث اين شده است که بازاريابي ويروسي را نوعي بازاريابي ديجيتالي بدانند.


 


سخن آخر اين است که براي به کار گيري از بازاريابي ويروسي در کسب و کار خود حتما آگاهانه و با يک استراتژي خوب از اين روش بازاريابي استفاده کنيد. در بازاريابي ويروسي حتما از ايده جديد و خلاقيت استفاده کنيد تا بتوانيد بهترين بازخورد را از اين روش بازاريابي بگيريد. براي رشد و موفقيت کسب و کار خود حتما روش هاي جديد بازاريابي اينترنتي را به کار بگيريد


منبع


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : بازاريابي ,ويروسي ,صورت ,استفاده ,سايت ,ديگر ,بازاريابي ويروسي ,ميان افراد ,استفاده کنيد ,داشته باشيد ,بازاريابي استفاده ,ويروسي viral marketing
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Greg map of the army:persona arceright Craig آشپزخانه من تعمیرات تلویزیون و انواع مانیتور محصولات غذایی فدک ۴۰ فانوس خیال